Magnesy {Zrób to sam!}



Nic tak nie zachęca do zrobienia czegoś samemu jak posiadanie dziecka. Dzieci w magiczny sposób uzewnętrzniają schowaną głęboko w nas potrzebę wcielenia się choć na chwilę w legendarnego Adama Słodowego.
W dzisiejszych czasach jest nieco inaczej niż w latach największej popularności Pana Zrób to sam, na półkach coś więcej niż ocet i zapałki. A mimo to, wiele osób woli patrzeć na wytwory swoich własnych rąk, niejednokrotnie koślawe, najczęściej droższe niż sklepowe odpowiedniki, ale na pewno niepowtarzalne i takie "nasze". We mnie ta potrzeba do tej pory ujawniała się głównie w szyciu, ale mając trochę więcej czasu na macierzyńskim, spróbowałam paru innych rzeczy.
Ostatnią miłostką są własnoręcznie robione magnesy. Pierwsze w tajemnicy przed starszą córką, z chęci odświeżenia jej biurka na nowy rok szkolny. Ale gdzieś po drodze pojawiła się także myśl o przygotowaniu zestawu do zrobienia magnesów. By mogła sama naklejać, wycinać i cieszyć się z fajnego efektu.

Bo samodzielne wykonanie magnesów jest dziecinne proste!




Materiały do wykonania magnesów:

  • folia magnetyczna,
  • naklejki wypukłe,
  • ostre małe nożyczki.

Folię magnetyczną można kupić na Allegro (arkusz 50 x 61 cm to koszt z przesyłką ok. 30 zł). Łatwo się z niej wycina, a dodatkowo ma warstwę kleju, więc przy tworzeniu magnesów można wykorzystać wiele rzeczy (nie tylko naklejki).

Testowałam różne sposoby wycinania nożyczkami magnesów (nie używałam żadnych gotowych wykrojników) i według mnie najlepsze efekty osiąga się przy użyciu naklejek wypukłych (3D). Można oczywiście wykorzystać fakt, że folia magnetyczna ma warstwę kleju i do wykonania magnesów użyć np. ozdobnych papierów, ale ich wycięcie przy pomocy nożyczek wymaga wprawy i dużej dozy cierpliwości. Łatwiej można sobie poradzić używając naklejek wypukłych (poniżej porównanie wyglądu magnesów, przy wycinaniu każdego z nich bardzo się starałam!).


Sposób wykonania magnesów:

  • z folii magnetycznej odciąć pasek o wysokości dostosowanej do wysokości naklejek (z niewielkim naddatkiem, paromilimetrowym), a następnie pociąć pasek na mniejsze części (o szerokości dostosowanej do szerokości naklejek, również z niewielkim zapasem),
  • oderwać biały papier z folii magnetycznej i przykleić naklejki,
  • wyciąć magnesy ostrymi nożyczkami (podążając za kształtem naklejki).

Udostępnij post:

6 komentarze:

  1. Dziś tu trafiłam i przejrzałam całego bloga:) Oj będę zaglądać. Pięknie i energetycznie tu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie za miłe słowa! :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. I daje sporo radości podczas przygotowywania:)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Jestem ciekawa, na jakie wzory się skusisz:)

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony ślad!

Copyright 2014 Gęsiego.
Designed by OddThemes